onsdag, oktober 26, 2011

Olika oktober

2011 har jag tillexempel fått träffa den här lilla damen som ju upplever sitt första oktober någonsin2010 besökte jag ljus i Alingsås för första gången. Min favorit var de självlysande spetsfigurerna i tunneln2009 var jag&Mattias i London, vi gick på musikal, åt god mat och fyndade. Vi bodde på ett hostel precis vid picadelly cirkus och kunde promenera till nästan allt. En natt fick vi rusa upp, ut våra sängar och ut ur huset för att brandlarmet gick. Det bara strömmade ut folk på gatan och man var tvungen och visa en nyckel per person för att få komma in igen. Hade man inte med sig fick en springa upp och hämta nycklarna och sedan komma ner igen och visa dom. Vi hade med båda våra! Väldigt skönt.2008 var jag i Malmö på rit-battle, en stor tom lagerlokal som man fick rita i hur man ville. På några lastpallar stog stora vitmålade vikväggar där folk battlade mot varandra i teckning.
2007 började jag skolan i Göteborg då ägnade klassen mycket tid åt att skissa. Här är ett fint drapperi av ryska dockor på världskulturmuseumet där vi ägnade en dag åt att skissa miljöer (och att fota ryska dockor)2006 bodde jag utanför Jönköping och spenderade min tid med denna fina människan. Vi ägnade oss åt tygtryck och fotodagar och farliga cykelturer på sena nätter