tisdag, augusti 13, 2013

Hemma, tillbaka, åter

hejregina.blogspot.com taketHEJ. Nu är jag äntligen hemma igen efter världens Kinaresa. Så bra, roligt och himla intensivt. Jag ska berätta mer och visa bilder från huset senare. Nu när jag är tillbaka så känns det hela nästan som en dröm. Som en liten bubbla i vardagen. För några dagar sedan tillbringade jag kvällarna på 22:a våningen med vänner från alla delar av världen, åkte runt bland Kinesiska marknader och kommunicerade via teckenspråk. Nu är jag tillbaka i Malmö och verkligheten igen.hejregina.blogspot.com tapetljusOch jag gillar verkligheten också. Att bli hämtad med cykel från bussen och ta en ny väg hem, se vad som har hänt i lägenheten och bara vara vi två. Skriva en attgöralista för veckan och börja kryssa av. Åka till färgaffären där vi redan känner personalen och sedan tapetsera om i sovrummet. Fina Kina och ljuva hem. 

5 kommentarer:

  1. Älskar den där tapeten! Var supernära att välja den oxå , men det blev en annan William Morris. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så svårt att välja, så mycket fint! Men det fick bli pil i äkta Skåne-anda :)

      Radera
  2. vad underbart, och välkommen hem. lite som att du står i ett kinesiskt risfält där.

    SvaraRadera
  3. Det är skönt att komma tillbaka, men det är också lite svårt att släppa allt det drömiga. Men hemma är också bra, det är det, skall bara hinna ikapp verkligheten lite.

    SvaraRadera