tisdag, september 03, 2013

Välkomna, men vad har hänt?

hejregina.blogspot.com fjärilarHär kommer en liten sammanfattning från sommaren till er som har förmånga olästa inlägg på bloglovin och inte riktigt vet var ni ska börja. Detta har hänt sedan sisthejregina.blogspot.com flyttJag och Mattias började sommaren med att sortera hos våra föräldrar och se vad vi skulle ta med till den nya lägenhetenhejregina.blogspot.com flyttaHejdå rensade rummethejregina.blogspot.com stockholm2Sen tog vi en tur till Stockholm och hälsade på i Vintagefabriken hejregina.blogspot.com tomtOch när vi kom hem plockade vi ner hyllor och möbler i lägenheten så att det blev helt kalthejregina.blogspot.com kransenPå midsommar gjorde jag den enklaste kransen och visade hurhejregina.blogspot.com bordet4Sen fixade jag till min serveringsvagn med en bordsskiva av kakel och hittade en fin glasvas som också fick flytta medhejregina.blogspot.com hemmaSen lämnade vi Göteborg och sa hejdå till lägenheten med 23 bilder. Lite sorgligt Men sen blev vi såhär glada när vi kom på att vi ska bo i Malmö! hejregina.blogspot.com akvarium1Jag lät några blommor flytta in i mitt växthus/akvarium hejregina.blogspot.com kök1Och vi blev växtvakter och vårt kök blev som en djungel hejregina.blogspot.com böckerOch efter två veckor i den nya lägenheten med målande och spacklande åkte jag till Kina en månad med skolan. Där slet vi nästan ut oss och byggde ett hus och det enda jag hann meddela er var att jag hade köpt tre blockhejregina.blogspot.com tapetljusTillbaka i Sverige fortsatte vi med lägenheten och jag tapetserade för första gången i mitt liv. Kul och inte alls så svårt som man kan trohejregina.blogspot.com vindenEn dag åkte vi till Mattias föräldrars vind för att se om vi kunde hitta något fint bland lådornahejregina.blogspot.com glimt3Och efter ytterligare två veckor i lägenheten fick ni se några glimtar av hur det ser ut
Nu ser jag fram emot en hösttermin där vi riktigt kan bo in oss, gå på mycket loppisar och ha vänner som sover på vårt golv.

12 kommentarer:

  1. Det här var hemskt fiffigt - en post-sommarsammanfattning! Jag tror jag hänger på, om det är okej.

    SvaraRadera
  2. Hej. Var har ni fått tag på världskartan?
    Tack för en fin och inspirerande blogg.
    Kram från Johanna.

    SvaraRadera
  3. Hej, den stod oanvänd på mitt förra jobb så jag fick ta med den hem.
    Har tyvärr inte hittat märket på internet. Den är nog köpt på 80talet..
    Men du kan säkert hitta något liknande!
    Tack :)

    SvaraRadera
  4. wow så mycket snygga möbler ni har! ser gärna mer ur nya lägenheten sedan! ;)

    SvaraRadera
  5. Men vad händer nu i Malmö? Ska du jobba som arkitekt? Har du kanske redan börjat???

    SvaraRadera
  6. Ja, jag är också nyfiken på vad du ska hitta på här i Malmö? Är du klar med utbildningen?

    SvaraRadera
  7. rensade rummet-bilden: *____*

    SvaraRadera
  8. Instämmer med alla talare ovan, och dessutom; vilken underbar rubrik. :)

    SvaraRadera
  9. Fantastisk fint, så inspirerende!

    SvaraRadera