måndag, mars 12, 2012

Mitt kök, Tyskland och ni

hejregina 100!
Så här ser det ut i min kökshörna. När mina föräldrar flyttade ut på landet var det mycket som var kvarlämnat från de som bodde där innan. Bland annat oanvända dubletter av dessa rosor. Nu är det så att jag undrar vilka ni är och tackar samtidigt ja till allmän inspiration. Och som tack till dig som svarar så har du chansen att få en rosposter hemskickad. Dessutom ska jag till Tyskland i veckan, så du har tid att tänka. 

1. Din bästa låt
2. En dröm du har
3. Din älsklingsmat
4. Ditt favorit-vardagslyx
(glöm inte mailen om du inte har en egen blogg)

Svara självklart även om du inte gillar rosor
Tack&auf wiedersehen

47 kommentarer:

  1. 1. Det ändras hela tiden men just nu blir jag så varm i hjärtat varje gång jag hör Anna Ternheims Today is a good day.

    2. Min dröm är att en dag ha ett eget företag där jag jobbar både som fotograf och makeup artist.

    3. Jag älskar all mat som min pojkvän lagar. Skulle aldrig byta bort hans mat mot ett restaurangbesök.

    4. Det är att göra egen bärsorbet och äta den ur min mammas gamla dessertskålar som har en liten fot på sig. Sånt förgyller.

    SvaraRadera
  2. 1. Dansa fastän- Säkert. Den hjälper mig att dansa fastän hjärtat blöder ibland.
    2. Min dröm och mitt absoluta mål är att aldrig bli en bitter tant.
    3. Brunsås! och potatisgratäng.
    4. Vardagslyx för mig är att jag tillåter mig själv att klä upp mig varje dag om jag så känner. Att vara fin en tråkig tisdag är rena lyxen. Och att dricka vatten ur sugrör såklart!

    SvaraRadera
  3. 1. Just nu är det Beth/Rest med Bon Iver, men det ändras ofta. Bon Iver överhuvudtaget <3

    2. Bli läkare. Men det verkar så omöjligt att komma in på programmet...

    3. Alltså jag älskar grapefrukt, men vet att det inte räknas som mat direkt... Annars hemlagad pizza, tillsammans med min familj. Vår hemlighet är chilisås och ketchup istället för tomatpuré/-sås underst - jättegott!

    4. Att kunna sitta länge och äta den bästa frukosten (yoghurt, ägg, grapefrukt och te), att ha en ledig dag när det är fint vårväder, att ha en bok man tycker om att läsa (det har varit väldigt trögt för mig på den fronten länge, så tips mottages tacksamt!)

    Kram, tack för en fin blogg!
    therese.johansson.92(@)hotmail.com

    SvaraRadera
  4. 1. Min bästa låt är en sån där supersvår fråga jag aldrig kan lämna endast ett svar på, istället får du här en länk till en av mina finaste spotifylistor! (http://open.spotify.com/user/alekzisonfire/playlist/7yHqkaq42aehc4daNiKcS0)

    2. En av mina drömmar och mål här i livet är att studera på högskolan. Igår skickade jag in mina arbetsprover till GDI på Konstfack och skall nu börja med Beckmans Mode. En annan dröm är att jobba ihop pengar till en enkelbiljett bort från Sverige och ta dagen som den kommer i ett annat land, en annan världsdel och få uppleva en annan kultur. Gärna med en viss han jag gillar. Men först måste jag komma över panikångesten, det är min största dröm.

    3. Tomat & linssoppa med en bit färskt bröd är en favorit. Jag äter vegetariskt och vill nog påstå att jag provat så mycket mer och upplevt fler smaker som vegetarian än som hederlig gammal köttätare.
    Asiatiskt är också fantastiskt gott!

    4. Vardagslyx för mig är att få sitta hemma en regnig dag i fåtöljen med en fin bok, en bit choklad och läsa tills sidorna tar slut. Alternativt att promenera i solskenet med vänner eller få nattliga telefonsamtal av den där man gillar. Det är de små sakerna som räknas, det har jag alltid tyckt. En enda liten kram kan göra mycket!

    Ha det så fint i Tyskland! Kram

    SvaraRadera
  5. 1. Min bästa låt någonsin, alla gånger är; It Takes a Fool to Remain Sane - The Ark. Den låten betyder mer än allt annat på hela jorden likaså The Ark.
    2. Jag har många men två stycken som jag kom att tänka på nu är; åka eller bo en kortare tid i Paris och köpa en svart mops som ska heta Wellington och vi ska bli bästisar och bundis!
    3. Pasta. Ä-l-s-k-a-r pasta. Jag skulle kunna äta pasta hela livet och till allt. Speciellt pasta + ost = bästa kombinationen.
    4. Hm... Kanske att köpa en stor godispåse + lyssna på peppig musik samtidigt som man pluggar. Eller att ha lång tid på sig på morgonen och äta frukost hur länge som helst. Gå spontant på bio efter skolan med en vän. Eller gå till sin second hand-butik och köpa ett fint klädesplagg eftersom man har lite pengar kvar från sitt studiebidrag. Typ så.

    Pusskram!

    SvaraRadera
  6. 1. Min bästa låt är Better Together av Jack Johnson. Den ger mig alltid mod och trygghet
    och hur ledsen jag än är, gör den mig alltid åtminstone lite gladare. Och det stämmer ju, allting är bättre tillsammans. Skall någon dag tatuera det på skuldran.
    2. Min enda dröm jag har är att bli mamma. Jag måste få bli mamma jag har så mycket kärlek att ge!
    3. Jag har en väldigt känslig mage så jag har en väldigt limiterad diet men färska blåbär och havregrynsgröt
    går ALLTID.
    4. Att ringa till en bästa vän och tala länge, specielt o hur mycket man älskar varandra.

    ps. Jag har hittat din blogg alldeles nyligen och blev kär direkt. Du verkar härlig. kram

    SvaraRadera
  7. ajo, bloggadress - faintfootprints.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. 1. Nina Simones Sinnerman. För att den är så lång och så fantastisk.
    2. Att boken som jag skriver på ska bli publicerad och läst & älskad av massor av unga flickor, precis så som jag tänker mig att den borde få lov att bli.
    3. Lax + avokado i alla kombinationer som går.
    4. Att stiga upp lagom tidigt, ha en ledig förmiddag, göra presskaffe och sitta i soffan och läsa en bok medan solen stiger på himlen utanför. Min största lycka.

    SvaraRadera
  9. 1. Det ändras lite från dag till dag. Just nu så är det I spy med Mikhael Paskalev. Videon är helt underbar. --> http://vimeo.com/37940683
    2. Jag tror att jag drömmer om äventyr. Och att lämna ett spår efter mig, göra ett intryck, förändra världen.
    3. Olivgrytan som mina föräldrar gör. Utan oliverna. (Alltså, oliverna måste vara där, men bäst är om någon annan äter upp dem.)
    4. Fina glas. Dricka juice i fin-vinglas är ju jättebra.

    Och så mailen: mikaela@qtw.se, för jag behandlar mina bloggar som lego. Tycker det är kul att bygga och pyssla med, men det är ju inte som om man leker med dem när de är klara. Tyvärr.

    SvaraRadera
  10. 1. God only knows med beach boys för att den gör kärleken rättvisa!
    2. Att fortsätta vara sugen på mer, att inte stagnera utan att hela livet fortsätta hoppas, vara nervös och pirrig, kritisera och upptäcka samt inte sluta drömma.
    3. Svamprisotto med mycket vitt vin!
    4. Färska kryddor - både fint i fönstret och gott i maten!

    majabrandstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. 1. Bästa låtar är svårt, för det finns så många. Men Joni Mitchells Down to you ger mig rysningar längst hela ryggraden och ned i magen varje gång jag hör den.
    2. Min största dröm är ett litet, litet hus vid en sjö där jag och min pojkvän kan bo.
    3. Godaste maten är nog potatismos och sojabullar med lingonsylt. Nästan som när man var liten, fast utan att något djur skadas.
    4. Vakna av sig själv och inte av en väckarklocka är nog lyxigast. Speciellt om man vaknar bredvid någon man tycker väldigt mycket om.

    SvaraRadera
  12. 1. Pink Floyd - Comfortable numb är alltid en vinnare!
    2. Min dröm är framtiden, en framtid med familj, lyxen att kunna jobba hemifrån eller att jobba med ungdomar, ett hus på landet att inreda som jag vill. Drömmarna är många och det är svårt att rangordna, eller huvudtaget ordna på något vis. =)
    3. Min favoritmat är svårt att säga, älskar allt från sushi till grillad majs till en god sallad till lax tillagad på alla sätt och vis.
    4. Vardagslyx är att ta ett glas vin på balkongen i solen, kramas med mannen i mitt liv och att bara ligga still, blunda och lyssna på klassisk musik.

    SvaraRadera
  13. 1: Hmm... Svårt att välja! Något, typ vad som helst, med Helene Sjöholm.

    2: Att få göra skillnad - till det bättre!

    3: Mammas julbord.

    4: Att sitta å dricka kaffe, kolla Din blogg, samtidigt som två fantastiskt goa, studiedagslediga barn grejar harmoniskt med pyssel och lek.

    Kram
    -Lubb

    Schöne Grüße an Deutchland!

    SvaraRadera
  14. 1. Älskar Stacey Kents album 'Raconte-Moi.'. Balsam för själen.
    2. Jag drömmer om ett eget litet torp att åka till på sommaren där kan jag har mitt eget lilla grönsaksland och sitta på trappan i solen med starkt kaffe i en loppiskopp, eller gå ut i sommarregnet och plaska med gummistövlar och baddräkt.
    3. Färskpotatis! Kall skivad med senapsvinägrett eller varm till grillad halloumi. Mums.
    4. Koka citronlemonad, hälla i glasflaskor och dricka när jag vill.

    therese.sjosvard@gmail.com

    SvaraRadera
  15. 1: Jean Banan - Här glider kingen in.

    2: Att jag skulle kunna göra så jag blev jätteliten.

    3: Hamburgare!

    4: Gosa med Mamma när man tittar på Bollibompa.

    Kram
    -Mea

    SvaraRadera
  16. 1: Popular med Erik Saade.

    2: Att jag snart ska få ha min födelsedag. Önskar att jag blir tio år.

    3: Hamburgare.

    4: Ligga i sängen hela dagen å gosa med Mamma.

    Kram
    - Agon

    SvaraRadera
  17. 1. Come give me love - Ted Gärdestad
    2. Att besöka Paris med min man och mitt Knubbis-barn.
    3. Ris, ärtor och currysås
    4. Dricka nymixad och isande kall hallonsmoothie utomhus i solskenet

    SvaraRadera
  18. 1. Aprilhimlen - Håkan Hellström
    2. Att få bo i en pastellinredd ljus vindsvåning i Göteborgs mest kullerstensbeprydda kvarter. (I samma kvarter ska jag även driva ett café med kardemumma-tema)
    3. Vegetarisk lasagne.
    4. Dricka hallon/lakritste och äta nybakta kakor tillsammans med en fin bok.

    SvaraRadera
  19. 1. This mortal coil - Song to the siren
    2. Att besöka jordens alla världsdelar, stora som små.
    3. Vitlöksstekt älgkött.
    3. Upptäcka nya te-sorter

    http://magisktochvansinnigt.blogspot.com/

    SvaraRadera
  20. 1. We are young med Fun feat. Janelle Monae. Sjukt peppig låt som gör gör att jag vill dansa och sjunga med så högt jag bara kan!

    2. Att spela huvudrollen i en film. :)

    3. Dumplings! Lärde mig dessutom göra det i helgen. Sjukt trevlig syssla! Både att göra och äta!

    4. Äta glass i vårsolen och känna hur solen värmer och lämnar spår av fräknar på en nästipp som frusit länge.

    SvaraRadera
  21. 1. Messenger bird's song / Bright eyes. Så ren kärlek så det finns inte.
    2. Alltid hitta äventyr i vardagen
    3. Pasta. Eller vinägerchips.
    4. Skratt, parmesan och vårljus som tränger sig in under kjolkanten.

    SvaraRadera
  22. 1. Sprawl II (Mountains beyond mountains) av Arcade Fire. Fordi den gjør meg i godt humør uannsett. Ofte har jeg en helt spesiell assosiasjon eller et minne som jeg forbinder med en låt, men det som er bra med denne er at den bare minner meg om fine tider generelt, og om å ha det bra og være glad. Det er fint.

    2. En drøm jeg har er å ha en jobb hvor jeg føler jeg er ordentlig flink og hvor jeg tør å være litt modig. Hvor jeg kan jobbe i hvilket som helst land eller, enda bedre, reise rundt. Noe jeg trives med. Jeg vet ikke hva jeg har lyst å bli enda, så det skremmer meg litt.

    3. Det er vanskelig.. med jeg elsker pasta. Alle slags pastaretter, men helst med mye hvitløk.

    4. For tiden elsker jeg å koke egg til frokost. Har de på en toastet brødskive med masjones og masse pepper og salt. Mmm.

    min mail: iren_sa@hotmail.com

    Du har fin blogg!

    SvaraRadera
  23. Hej! Din blogg är så mysig att titta in på!

    1) Min bästa låt just nu är nog never fade away med Spector.
    2) Den största drömmen just nu är att flytta hem till Göteborg (Nu bor jag och pluggar i Umeå, men drömmen kommer slå in inom en snar framtid, så det är bra!)
    3) Jag har nog ingen direkt favoritmat för tillfället, men jag längtar efter färskpotatis!
    4)Favorit vardagslyx för mig kan vara så simpelt som en liten chokladbit och en kopp te och ha tid att sätta mig och spana på bloggar jag tycker om!

    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  24. 1. Världens svåraste fråga ungefär. Sånt ändras hela tiden. Men kanske Iceblink Luck med Cocteau Twins.
    2. Den största drömmen är hemlig. Men jag har många mindre drömmar som en fransk bulldog eller en mopskompis, ett stort kök med ordentliga skärbrädor (har en stor kokvrå just nu...med ugn iallafall), en lång semester på Island och sånt där.
    3. Mammas vegetariska korvstroganof med ris. Och alla sorters grönsaker. Och lösgodis.
    4. Att komma hem till lägenheten och ta på mig gosiga kläder, dricka té och äta riktigt mörk choklad. Det ska vara mörkt ute, kanske lite regnigt så att det känns ännu bättre att vara inomhus. Och så ska jag och min pojkvän se på valfri Wes Anderson film och pussas.
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Agnes (agnes-pagnes@hotmail.com)12 mars 2012 kl. 22:32

    1. Wetsuit - The Vaccines, så bra fin låt. Fast jag har många fina låtar som ligger mig varmt om hjärtat.
    2. Att aldrig någonsin glömma bort den tacksamhet och glädje jag känner inför livet. Önskar att jag aldrig glömmer hur värdefullt allt är och hur fint livet kan vara bara man ser allt det fina.
    3. Min killes hemlagade pytt-i-panna.
    4. Försöka glömma allt plugg en liten stund och bläddra i någon inspirerande grafisk design bok. Eller att rita, eller ta en stund och läsa fina bloggar.

    SvaraRadera
  26. 1. I stort sett alla Regina Spektors låtar. Och klassikern Imagine, kommer liksom inte över den.

    2. En dröm jag har är att bli självförsörjande bonde.

    3. Lök som tillagats så länge att den blivit karameliserad, tillsammans med brynt smör. Låter kanske knasigt, men mmmm så gott. Prova! Hetta upp en panna till supervarm, lägg i en (ganska stor) klick smör, sänk genast värmen till halvlåg temperatur. När smöret smält lägg i skivad gul lök, hä på lock, rör om då och då och låt det tillagas tills löken ändrar karaktär och börjar smaka sött, tar kanske en timme eller så. Löken krymper ordentligt, så mycket lök från början är att rekommendera.

    4. När jag har tid att ostört och ostressat skriva på små sagor eller historier med obegränsade mängder te och får vara helt helt själv.

    SvaraRadera
  27. 1. en låt jag tycker om så väldigt är beauty from pain av superchick. har skrivit några rader om den här: http://vickys.se/?p=5493
    2. vakna varje dag och älska livet. jobba med precis det jag vill och känna att inget är omöjligt.
    3. vegetariskt. indiskt. italienskt. tycker om så himla mycket mat, men gärna mycket färger. tomat, vitlök, kryddor. doftande jasminris. sånt.
    4. unna sig att köpa ett extra fint klädesplagg. eller klä upp sig i sin tjusigaste klänning fast det är måndag. eller koka upp en tallrik spaghetti, pressa över en klyfta vitlök, ringla över lite olivolja och strö över parmesan. <3

    SvaraRadera
  28. 1. Men bara om min älskade väntar- Nationalteatern(Tomorrow's such a long time- Bob Dylan)För att den är så vacker och vemodig.
    2. Att våga bli mer spontan!
    3. Riktigt god sallad med jordgubbar, melon och massa gurka i solen tillsammans med något grillar!
    4.Att få vara med sin käraste.

    SvaraRadera
  29. 1 Home med Edward Sharpe and the Magnetic Zeros, för att den gör mig alldeles lyckoglad när jag hör den.
    2 Finna den där pojken som hjärtat slår så hårt så hårt för av kärlek.
    3 Hemmagjord potatisgratäng med älgstek och rödvinbärs gele, mmm!
    4 pepparmints the med chokladbollar, en bra bok, fixa naglarna för att det är så avslappnande.
    mejl:idabergqvist0707@gmail.com

    SvaraRadera
  30. 1. Ekstremt vanskelig, men jeg blir aldri lei av å høre på Samson med Regina Spektor.
    2. Drømmer om å kombinere yrket mitt (spesialpedagog) med å reise og å bo i andre land. Gjøre en forskjell.
    3. Meksikansk mat med masse koriander, avokado, chili og en iskald Corona.
    4. Sove lenge. Drikke hvitvin på en hverdag. Se fem episoder back-to-back episoder av en fin serie. Masse stearinlys. Kjøpe friske blomster til meg selv.

    SvaraRadera
  31. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  32. Hej Regina! Jag bor i Berlin, är det möjligtvis dit du ska? Hojta till om du vill ha tips på nåt.

    1. Min favvislåt är This is how we walk on the moon med Arthur Russel. Den har följt mig genom många perioder, både ledsna och glada, och får mig alltid att känna mig lite starkare och modigare. Each step is moving me up. Sant ju.

    2. Många drömmar ryms i samma hjärna. En som jag har för tillfället är att bli dokumentärfilmare. En som alltid hänger med är att ha råd med ett fint hus nära vatten, skog och ängar, där katter och barn trivs.

    3. Alltid älsklingsmat: räkmacka. Egentligen måste inte själva brödet vara med, ens, så länge jag får ett halvt svenska kilo räkor med dill, creme fraiche, majonnäs och rom. Mmmmm, det första jag äter när jag är i Sverige.

    4. Vardagslyx är fint väder och tid att ta en lång kopp kaffe och lösa korsord i solen. Att komma hem från jobbet med ont i fötterna från allt spring och sambon har städat och gjort pumpasoppa med chêvrekräm. Att se en riktigt riktigt bra film för första gången, att kudden håller sig skönt sval och att ha fantastiskt sex.

    Mejladress: julia (punkt) grip (at) gmail (punkt) com

    SvaraRadera
  33. 1. Vi kommer att dö samtidigt - Säkert! Alla gånger.
    2. Luffa i Asien i ett par månader
    3. Räkor med guacamole. Dör godhetsdöden
    4. Skypa med min syster som befinner sig på andra sidan atlanten och sen att hinna läsa ett kapitel i en bok som jag VILL läsa och inte MÅSTE läsa. Fint.

    lottaajansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. 1. Metal Heart - Cat Power, för att det är vacker, hennes röst är underbar och för att den påminner mig om att ligga bak i bilen på sommaren på väg till torpet samtidigt som jag ser skog flimra förbi utanför. Och för att den alltid får mig att tänka på en gammal kärlek.

    2. Ett gammalt hus på landet, med trägolv som jag slipar på, knarrande trappor, ett kök där mina vänner samlas och dricker vin och lagar mat, en trädgård med ett äppleträd, en gunga (till barnen, kanske) ett potatisland, och en ateljé.

    3. Fisk i vitvins-sås.Med potatis!

    4. Ligga ensam i badet med bubbelbit från lush, en mysig playlist och en fin bok.

    SvaraRadera
  35. Så kul att du hade hittat in till mig ;)
    Så roligt att finna nya bloggar som inspirerar!
    Jag är gärna med på denna roliga utlottning, och jag som älskar rosor ;)
    De skulle sitta fint på min insprations vägg ;)
    Svar på dina frågor
    1. Oj många - men en som väcker mycket känslor är Anna Ternheim - What Have I Done
    2. Öppna egen butik, men inredning och unika saker i retro stil
    3. Klyftpotatis, go kött bit och massor av kantarell sås ;)
    4. Just nu är det att ta en lång dusch, inte mycket ledig tid nu med en liten nyfödd ;)

    SvaraRadera
  36. 1. Din bästa låt - just i dag är det helt klart, utan någon som helst konkurrens, Yellow brick road med Angus och Julia Stone
    2. En dröm du har - att klara tentan imorgon (plus att min mormor ska börja känna igen mej igen, det är nog det viktigaste jag kan komma på)
    3. Din älsklingsmat - Quesedillas hemma i köket efter en lång natt på dansgolvet. Det går så snabbt att göra och fyller liksom alla behov av ost, fett och stark sås :)
    4. Ditt favorit-vardagslyx - pussa på min kille. inte så mycket vardagslyx längre dock då han har flyttat till afrika...mer bara fokus på lyxen. För att piffa till vardagen nu för tiden äter jag glass och går på långa promenader fast att jag inte har tid. men man måste ju ta vara på solen känner jag!

    Kram och tack för urtjusig blogg! Rosorna är himla förtjusande måste jag säga!
    hanna_hammarsten@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Det här såg ju jag och tänkte att, det ska jag göra sen, sen glömde jag! Ack!

    1. Din bästa låt: åh, jag älskar låtar hitochdit, tycker om dem jättemycket ett tag och släpper dem igen, för att återupptäcka dem igen efter ett tag. Fast jag måste nog säga Fuldans med Fulkultur. Den är så underbart opretentiös att man bara blir glad. + att den får mig att tänka på två av mina allra bästa vänner, för den är liksom våran låt. Bra grej.
    2. En dröm du har: egentligen vill jag väl bara ha ett leende som börjar ändaända inifrån och täcker allt jag gör, men annars så har jag och en vän som bor alldeles för långt bort fina drömmar om att vi ska skaffa lägenhet här i Stockholm i framtiden. Den ska vara så himla gullig och fin, vi ska ha ett muminkök att dricka gott te och bjuda in de bästa på Harry Potter-maskerader. Åh.
    3. Din älsklingsmat: Åh, vi har en familjevän från Singapore, som älskar att bjuda på middag. Så när man går dit kan man serveras hemlagat indiskt - naanbröd tillsammans med en blandning av de bästa rörorna! Dör alltid godhetsdöden.
    4. Ditt favorit-vardagslyx: Röja i ordning lite hemma, köpa tulpaner och tända ljus så att det blir sådär kalasfint. Sen kan man ta en kopp kaffe och en liten kaka och sitta där och njuta av hur fint det är. Helst när det är sol, så vattnets glitter speglas i vårt tak. Åh.

    (din blogg är bäst!)

    SvaraRadera
  38. 1. bästa låten just nu är nog quick! från magnetic fields nya platta, mest för att den är fin och lite lagom synthvårig.
    2. jag kommer nog alltid drömma om san fransisco. det kommer liksom alltid vara målet för mig.
    3. bästa maten är den man äter när man är sådär dödligt sugen på just det, sen exakt vad det är spelar ingen större roll, men typ en sallad när man varit i afrika i två veckor och inte sett grönsaker, en ordentlig hedlig svensk frukost efter dåliga utländska hostelfrukostar eller första grillen på sommaren. det är bästa maten.
    4. alltså är man dödsfattig arbetslös så är nog bästa bästa vardagslyxen när man faktiskt kan skrapa ihop till en kladdkaka till kaffet som egentligen är det enda man har råd med. den känslan är fin.

    SvaraRadera
  39. 1. Time of my life - Patrick Wolf
    2. Just nu är jag tyvärr ganska drömlös.
    3. Klyftpotatis.
    4. Att läsa hela morgontidningen tillsammans med färgglad frukost. Jag blir verkligen på jättebra humör av att ta mig tid att intressera mig för alla artiklar.

    SvaraRadera
  40. Ooh, I want that poster in my room! Gorgeous.

    SvaraRadera
  41. Åh, vilken fin poster! Den skulle passa så bra hemma hos mig :)

    1. Min bästa låt är nog Caught a lite Sneeze med Tori Amos. En låt med en helt unik komposition. En låt som ger själen näring.
    2. En dröm jag har är att bo i ett fint townhouse i London, gärna i Notting Hill.
    3. Min älsklingsmat är nog vegetariska hemlagade biffar med ugnsbakade rotsaker och guacamole.
    4. Min favorit-vardagslyx är nog varma fotbad, havregrynsgröt och promenader i naturen.

    SvaraRadera
  42. Åh fantastiskt fin poster!

    1. Den där bästalåten ändras ungefär från vecka till vecka, men just nu är det nog The Swimming Song med Loudon Wainwright för den gör mig så där vårkänslig och sommarsprallig som man bara kan bli när solen skiner, flyttfåglarna kommer hem och himlen är blå.

    2. Att få bo i ett rött hus på landet utan några grannar tillsammans med min bästa J, där jag kan spela superhög musik mitt i natten, gå med högklackat på övervåningen och springa naken i trädgården - inte för att jag prompt måste - utan bara för att jag kan.

    3. Rösti med avokado, creme fraiche och rödlök. Enkelt, snabbt och fantastiskt.

    4. Att inte ha några som helst måsten, planer eller krav what so ever. Tillsammans med någon eller alldeles själv. Och så ett glas rött vin till det.

    SvaraRadera
  43. 1. of montreal - your magic is working.
    2. å være like tilfreds med livet mitt om femten år som det jeg er nå. og å dra til island og puste og se.
    3. en god hjemmelaget pastasalat. alltid.
    4. skrubbe ansiktet og sitte med ansiktsmaske på, mens man nyter en stor kopp chai-te med melk og honning på kvelden.

    SvaraRadera
  44. Hur finemangt som helst, jag som just skulle säga hur mycket jag tyckte om rosorna.

    1. Tom Waits - Widow's Grove (med flera med flera med flera)
    2. Just nu drömmer jag mest om att få ta spontanfärjan över till Gotland med min finaste vän och visa honom kalksten, gutefår, fyrar och knäpptysta landsvägar.
    3. Mammas svamplasagne med pesto, eller bara pannkakor med vaniljsocker.
    4. Att äntligen kunna dricka trekaffe på baktrappen i vårsolen.

    SvaraRadera
  45. 1. Min bästa låt någonsin kan nog vara It takes a fool to remain sane - The Ark
    2. Jag drömmer om att leva bohemliv i Paris under några månader.
    3. Mexikanskt, typ fajitas och tacos.
    4. Dricka frukostmjölken ur ett vinglas.

    SvaraRadera